موضوع: بالانس چرخها دستی يا درجا
-
23 اسفند 1397, 14:33 #11
بالانس درجا رو باید تو شب بزنید که نتیجه بهتر باشه (منظورم اینه که مثلا اول غروب یا در طی روز برای بالانس نبرید ماشین رو و هر چه تاریک تر بهتر)
-
23 اسفند 1397 14:33 # ADSآگهی بازرگانی تبلیغات هوشمند
- تاریخ عضویت
- امسال
- نوشته
- 1026
-
23 اسفند 1397, 14:33 #12
به خاطر اینکه اگه دقت کنید وقتی دستگاه میچسبه به لاستیک با نوری که حالت فلش زدن داره موقعیت و و اون خطای لاستیک در حال چرخش رو میسنجه و این کار باید تو شب انجام بگیره بهتره .
-
23 اسفند 1397, 14:34 #13
پس بالانس درجا یعنی وقتی رینگ و لاستیک از روی ماشین باز میشه و در دستگاه مخصوصش بالانس میشه؟
من کمی در مورد بالانس سرچ کردم و دوتا فیلم آموزشی خوب هم در یوتیوب دیدم. اول این مطلب سایت بریجستون رو دیدم در مورد تفاوت بالانس داینامیک و بالانس استاتیک
http://www.bridgestonetrucktires.com...v2i1doctor.asp
در مورد بالانس استاتیک گفته فرض کنیم شما رینگ و لاستیک روی یک دیسک یا صفحه پرس کنید( فرضی) و از وسط به حالت الاکلنگی قرارش بدید و بعد با وزنه اینو بالانس کنید . این میشه بالانس استاتیک. این بدون نیاز به چرخشه ( اینکه دقیقا چطور انجام میشه من نمیدونم و نگفته)
حالا فرض کنیم از دو دیسک یا صفحه برای رینگ لاستیک استفاده میکنیم. یک دیسک برای یک نیمه و یک دیسک برای نیمه دیگه ( باز هم فرضی) و گفته که در این حالت به بالانس داینامیک نیاز داریم، حتی اگر کل ست رینگ و لاستیک بالانس استاتیکی باشه و اشاره کرده که اگر از نظر داینامیک بالانس بشه دیگه نیاز به بالانس استاتیک نیست. در این روش رینگ و لاستیک نیاز به چرخش داره.
در مورد بالانس چرخ در حالتیکه روی ماشین قرار داره گفته که متاسفانه در این روش چرخ بصورت داینامیک بالانس نمیشه... این خلاصه ای از متن بود.
در اون ۲ تا فیلمی که دیدم از دستگاههای مارک hunter استفاده میکردن. یکیشون حالت Road Force نداشت و یکی دیگه مدل gsp9700 بود که حالت Road Force هم داشت و کاملا دیجیتال بود و خیلی خوشم اومد.
-
23 اسفند 1397, 14:35 #14
اگه فرمون نمیزنه لازم نیست اگه تو سرعت بالا لرزش داری یا فرمون میکشه یکی از دلایل میتونه بالانس نبودن چرخ ها باشه!
-
23 اسفند 1397, 14:35 #15
اگر بالانس در جا كرده باشيد و به هر علتي چرخ باز بشه بايد سرجاش بسته بشه يا فرقي نداره؟
-
23 اسفند 1397, 14:36 #16
آره! باید که نمیشه گفت اما بهتره سرجاش بسته بشه یا جای چرخ هارو عوض کردی بازم بالانس کن
واسم پیش اومده سر جای قبلیش نبندم و لرزشی حس نشه اما یه بار همین کارو کردم سرعت های بالا لرزش شروع شد دوباره بالانس کردم درست شد در کل بهتره سرجاش بسته بشـــه
-
23 اسفند 1397, 14:36 #17
با اینکه بالانس درجا بهتره ، ولی یکبار که ماشینو بردم بالانس درجا ، واقعا پشیمان شدم
یعنی هرچی آلارم بود توی ماشین روشن شد ، از چراغ abs گرفته تا چراغ ترمز دستی و .... و یک بوی لنت وحشتناکی هم بلند شد... البته چون ماشین دنده اتومات بود کلا راحت نمیشد بالانسش کرد !! و لی با اینکه مثلا اگر بالانس درجا 100 درصد بالانس کنه و بالانس غیردرجا 50 درصد ، من بالانس غیردرجا رو ترجیح میدم ، حداقل پدر ماشین در نمیاد!!
-
23 اسفند 1397, 14:36 #18
لاستيك موقع توليد خودش يه نيمچه بالانسی ميشه و اون نقطه های قرمز رنگ رو هم به همون دليل روش ميگذارن ! و يه جورايی مركز ثقل لاستيك هستش.
اگر موقع نصب اون نقطه ها دقيقاً روی محل والو قرار بگيرن و لاستيك هم درست و حسابی باشه و رينگ سالم باشه ، احتمالش خيلی زياده كه اصلاً دستگاه بالانس چيزی رو نشون نده و چرخ خودش بالانس باشه !
ضمن اينكه بعد از قدری تردد رو لاستيك نو تازه لاستيك قشنگ رو رينگ ميشينه و بهش ميچسبه و قطعاً بالانس بعد از قدری تردد نتيجه بسيار بسيار بهتری رو به همراه خواهد داشت و البته اين كار فقط از سر وسواس و حال خرابی و ماشين بازی مفرط خواهد بود !!!
نهايت اندازه قدر ! در حد 1000 كيلومتر بيشتر نيست !
-
23 اسفند 1397, 14:36 #19
ضمن اينكه به نظر من بهتره روی محلی كه بالانس ميكنيد و كاليبره بودن دستگاهشون حساس باشيد چون تاثيرش رو نتيجه به مراتب بيشتره.